Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Město bylo letní horkém napjaté jako pyj před souloží a do ulic se snášela tma černá jako vzrušený anál. Tak nějak by se slušelo začít report z bizarní akce, která se 12. června konala v příjemném vinohradském klubu Bordo. Realita byla ovšem zcela prozaická. Tatarák v noblesním podniku, který se ukázal být prvotřídním buzincem a následný příchod do sálu, kde se po sobě frontmani I LOVE 69 POPGEJŮ váleli a jeden druhému rval do análu mikrofon. Krásná nezáměrnost v umění.
Performance popgejů byla zábavná po všech stránkách, chatrné kostýmy, vystrčené prdele, ke konci bonusové obnažení ptáka a divoké poskakování, to vše do emulovaného kraválu kláves a Macintoshe na hranici špatných popových vtipů z 80. let a nezvladatelného elektro kraválu. Duo šoumenů v popředí se trumfovalo v nápaditých pohybových variacích, hysterickém řevu a hekání a já musím říct, že jsem se touhle pop-gay demencí bavil jako už dlouho ne.
Po krátké pauze se kvartet českých pošuků v přiléhavých trikotech a trenkách vyměnil za podobně oděnou čtveřici z polského Gdaňsku, která navíc přidává neumělé glamové malůvky po těle. Začala se ta správná dickózní show. DICK4DICK na pódiu produkují hodně zemitý a fousatý rock / punk líznutý agrárními odnožemi metalu a od hlavy až k patě pocákaný dvojsmysly, které jen dotvrzuje výtečná projekce. V real-timeu vytvářené koláže reklam, artificiální smyslnosti a podivných tvarů odráží obrovskou energii, která se rodí z tradiční rockové instrumentace. Je to pokleslé, je to živelné, je to rychlé, je to zábavné, je to sexy.
Paradoxně jsem s povděkem kvitoval občasný osvěžující odskok od kytar k čistému a velmi chytlavému elektro / pop / disku, ve kterém hraje prim neskutečný Dick Dexter v igelitových slipech. Původní profesí bubeník, před mikrofonem ovšem opravdový a unikátní magor, který má hlas jak android a stejně řízné pohyby. Z repráků se mimojiné hrne jakási techno příšernost v polštině v přechodech naředěná riffem „Master Of Puppets“. Přídavek se mění na elektro blázinec, Bobby Dick leze po odposleších, projekce pulzuje, energie bouří... Výborné.
DICK4DICK přivezli do Prahy zábavnou rockovou performance, která trochu smrdí historií žánru, pot jí páchne osmdesátkovým popem, fusekle jsou cítit pornem... ale hlavně zábavou a požitkem z toho, že se na pódiu může retardovat. Rock jako pornografický blázinec. Štve mě jenom to, že nedali Kefír.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.